De Redactie (2)

8 januari 2008

Michel geeft een roep om customization, right on! En dat er nog vele kinderziektes zijn vind ik ook op zijn plaats.

Dat hele video-strip gedoe staat mij gewoon niet aan, en ik zou dan ook graag een optie krijgen om heel die balk gewoon te doen verdwijnen. Als ze die strip dan toch laten staan, dan zou deze toch minstens interactief mogen zijn, in de vorm dat, wanneer ik nieuws uit de provincie Limburg op mijn scherm krijg, ik niet als filmpje: “Persmassa voor Sarkozy” te zien krijg, maar de laatste filmpjes die met Limburg te maken hebben.

Enkel het filmpje dat zich “in het groot” in de strip bevindt krijgt een titel mee. Om de titel van één van de omliggende filmpjes te weten te komen MOET je erop klikken, en dan begint het filmpje ook onmiddelijk te spelen. Not fresh. Dat zouden ze makkelijk kunnen verhelpen door een titel onder het filmpje te laten verschijnen als je een mouse-over doet.

Voor de rest begin ik er een beetje milder in te worden, na het een dag intensief te gebruiken (wat ik met de vorige site ook deed) begin ik er wel aan gewoon te raken. Het grootste spijtige vind ik dat je nu méér schermruimte nodig hebt om evenveel nieuws te zien, terwijl je vroeger in één oogopslag de 5 belangrijkste nieuws-items, de 2 belangrijkste sport-items en de 2 belangrijkste cultuur-items te zien kreeg.

En langs een andere kant vind ik het dan ook wel flauw dat ze voor Sporza “het oude behang” blijven gebruiken.

One Response to “De Redactie (2)”

  1. boskabout Says:

    Als ge customisatie wilt, installeer dan maar RAP de Stylish extension voor Firefox (ervanuitgaande dat ge Firefox gebruikt natuurlijk…).

    Hier is ne style die ge kunt gebruiken (ne ganse hoop div’s verdwijnen hiermee, kleurkes kunnen aangepast worden e.d.):

    @-moz-document domain(deredactie.be) {
    div#Header, div#Footer, div#vrtbalkContainer, div#VRTFooterDiv, div#ExtraMenu {
    display: none !important ;
    }

    div#NewsWire * {
    color: black !important;
    background-color: #CCCCFF !important;
    height: 3em !important;
    border-bottom: 1px solid black !important;
    }
    div#NewsWire img {
    display: none !important;
    }
    body {
    background-image: none !important;
    background-color: #CCCCFF !important;
    }

    }


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

