Wat kost dat nu eigenlijk, zo’n goeie dj-installatie?

16 januari 2007

Die vraag krijg ik de laatste tijd vaak over mij heen. Als richtprijzen neem ik deze van de vriendelijke gasten van de Sound-Station in Hasselt.

  • 2 x draaitafels (Technics SL 1200 M5G) = 2 x 750 euro = 1500 euro
  • 1  x mengpaneel (Pioneer DJM-800) = 1525 euro
  • 2 x cd-spelers (Pioneer CDJ-1000 Mk3) = 2 x 1250 euro = 2500 euro
  • Ne koptelefoon = 100 euro

Natuurlijk kan je ook goedkoper gaan dan deze 5625 euro hoor, dat hebben wij ook gedaan, maar toch, die opstelling blijft toch wel een droom hoor.

10 Responses to “Wat kost dat nu eigenlijk, zo’n goeie dj-installatie?”

  1. Etnik Says:

    3x Technics SL1200 MKII: 200 + 250 + 0 eur = 450eur
    1x Pioneer djm mengpaneel ripoff: 80 eur
    1x Dub-player Pioneer: 0 eur
    600 platen : 6.5eur (gem) x 600 = 3900eur

    = 4430 eur…

    Het kan IDD goedkoper😀

  2. dirtyjos Says:

    Ja ma ik had het hier wel over de droominstallatie he.

  3. Boskabout Says:

    Etnik: 6.5 euro per plaat is wel cheap hoor!

    En ge vergeet ulle boxen en andere randapparatuur.

  4. Sjerk Says:

    Persoonlijk zou ik gaan voor:

    2 x SYNQ XTRM-1 draaitafels (2 x € 400)(Meer functies, krachtigere motor, even duurzaam als de Technics. Ook mooier!)
    2 x Denon DN-S 5000 (2 x € 1200) (Véél meer functies, beetje goedkoper en even betrouwbaar als de Pio’s)
    1 x Ecler Nuo 5 (€ 1000) (Kan ik moeilijk vergelijken aangezien nog niet gewerkt met een DJM-800)
    1 x Stanton Dj Pro 2000 (€ 75)

    Totaal: € 4275

    Als er nog geld over is, aanvullen met Ableton Live 6 met een Evolution UC-33e controller (€ 619).

    Totaal: € 4894

  5. dirtyjos Says:

    Is inderdaad ook al een schoon opstelling.

  6. Etnik Says:

    6.5 is een gemiddelde tussen 2e handse platen op discogs gekocht en nieuwe prijzen in de JJ records😀

    synq mooier dan technics..o_O fin ja, smaken en kleuren, maar synqs geven niet het “vloeibare” gevoel dat technics geven, fin ja, het is maar een beschrijving, maar eens op technics nooit meer andere!

    en moesten synqs toch beter zijn, waarom hebben clubs dan niet allemaal synqs, dat is toch veel goedkoper? a-ha! got you there :p

  7. dirtyjos Says:

    Omdqt die Synqs nog niet zo oud zijn, en veel clubs nog Technics uit de jaren 90 hebben staan. Omdat het de gewoonte is om Technics te gebruiken, omdat Technics-fanboys enkel op Technics willen draaien en omdat niet-fanboys het niet erg vinden om op Technics te draaien.

  8. 14K Says:

    Die Synqs zijn inderdaad goei gerief!! Ik was ook ooit een Technics-fanboy zoals onze jos hier zegt maar die Synqs hebben mij meer dan overtuigd…!

    Vooral een enorm krachtige motor én een bliksemsnelle start…

  9. 14K Says:

    Shit man! Reageer ik hier op een post van 1,5 jaar geleden! Hoe komt die bij top-posts terecht? Iemand aan het googlen op Dj Materiaal ofzo?

  10. Pluys Robbe Says:

    Ik wil voor mijn 12ste verjaardag een dj instalatie hoeveel gaat dat kosten want ik wil graag dj worden!
    Help mij!


Geef een reactie

