Oscar, niet die van FC De Kampioenen

23 januari 2007

De nominaties voor de Oscars zijn bekend gemaakt, en 25 februari is het weer gezellig een nachtje TV kijken om live te volgen wie welk beeldje wegkaapt en daarvoor zijn moeder bedankt. De volledige lijst vind je hier, de belangrijkste prijzen zet ik hier even neer.

Beste mannelijke hoofdrol : Leonardo DiCaprio (Blood Diamond), Ryan Gosling (Half Nelson), Peter O’Toole (Venus), Will Smith (The Pursuit of Happyness), Forest Whitaker (The Last King of Scotland)

Beste vrouwelijke hoofdrol : Penélope Cruz (Volver), Judi Dench (Notes on a Scandal), Helen Mirren (The Queen), Meryl Streep (The Devil Wears Prada), Kate Winslet (Little Children)

Beste regisseur : Alejandro Gonzalez Innaritu (Babel), Martin Scorsese (The Departed), Clint Eastwood (Letter from Iwo Jima), Stephen Frears (The Queen), Paul Greengrass (United 93)

Beste film : Babel, The Departed, Letter from Iwo Jima, Little Miss Sunshine, The Queen

Hmm, precies toch heel wat films die ik nog moet zien. (De schuingedrukte heb ik reeds gezien.)

Ah, en van mij mag Little Miss Sunshine wel winnen, maar ’t zal wel Babel zijn, of ze moesten het Scorsese écht wel gunnen, hetzelfde bij Eastwood, en The Queen zie ik nie echt winnen, maar die heb ik ook nog niet gezien.

Geef een reactie

