De prijs van Rock Werchter

14 februari 2007

160 euro voor een combiticket, dat is 28 euro meer dan vorig jaar. 6450 Belgische franken om 4 dagen op een wei te liggen, Schuer, waar zijt ge mee bezig jong? Ja, uw argument “het is duurder in andere landen” klopt wel, maar 160 euro begint toch wel net iets TE veel te worden. Ook het argument “je krijgt ook kwaliteit voor je geld” heeft zijn redenen, maar niemand vraagt om al die topgroepen ineens te boeken (en ze dan waarschijnlijk tegelijkertijd te laten optreden op twee verschillende podia). Het is cool om op 4 dagen topacts als Metallica, Pearl Jam, Muse, Faithless, Bjork, The Chemical Brothers, Incubus en de Beastie Boys te zien, aangevuld met hedendaagse hipsters als Arctic Monkeys, My Chemical Romance, Bloc Party en The Kooks, maar misschien begint ook wat ‘overkill’ te worden? En ook, WEER Metallica, Muse, Faithless en The Chemical Brothers, ik heb er toch ook zo mijn twijfels bij hoe lang ze dat gaan kunnen rekken.

VRTnieuws.net laat verder weten dat een dagticket 75 euro kost, enkel dat van zaterdag is goedkoper (69 euro). Ergens lijkt me dat fout zitten, moet het donderdagticket niet goedkoper zijn, maar swat. Ik had al langer in mijn gedacht van 1 dag te gaan, zaterdag, en neem nu nog dat het 75 euro is, dat valt dan eigenlijk nog half en half mee, maar ik vind dat toch wel veel geld. Momenteel is voor zaterdag enkel The Chemical Brothers bekend gemaakt, dus ik wacht nog even.

Oh ja, dat combiticket van 160 euro, daar mag je gratis mee op de trein en bus, alleen komt boven dat bedrag nog eens reserveringskosten en, voor de meeste mensen toch, een campingticket van 17 euro.

Misschien eind mei naar Pinkpop gaan, daar komt Muse ook, en de Fratellis en veel coole onbekendere dingen. Of naar Dour, daar is’t ook altijd wel sjiek, én goedkoop.

2 Responses to “De prijs van Rock Werchter”

  1. 3ddfreak Says:

    Nog 1000 oude belgische franken duurder? Dat vind ik er nu net over. Ik ga naar Dour en evt naar pukkel.

  2. pieter Says:

    ahja werchter…
    geef mij maar pukkelpop


Geef een reactie

