Waarom de blog-dj verkiezing van Hype Channel geen goed idee is

21 februari 2007

Wij doen niet mee, aangezien we geen tijd hebben om een demo’tje in mekaar te steken, en omdat ik denk dat we zowiezo weinig kans maken, want we zijn 2 weken geleden nog op Hype Channel geweest. En we kunnen zowiezo toch niet naar die bwards gaan, of we nu willen of niet.

Maar ik vind die hele verkiezing een slecht idee. De meeste mensen zijn hier niet mee akkoord, daarom ga ik even zeggen waarom.

Ze willen een blog-dj vinden. Wat is dat, zo een blog-dj? Steven Lemmens omschrijft het niet als een blogger die plaatjes draait, neen, dat zoeken ze niet, het mag wel, maar het is niet specifiek een blogger die ze zoeken. Het gaat over mensen die muziekblogs afschuimen, daar mp3’s vinden, en daar dan een mixje mee maken.

Hier komt nogmaals een reden waarom wij niet meedoen, wij draaien met vinyl, en hebben zelfs geen cd-spelers.

Maar zo mp3’s afhalen van een blog, en daar dan de dj mee uithangen, bij mijn weten is dat nog altijd illegaal. Ik vind het dan ook helemaal geen goed idee om dit illegale gedrag aan te moedigen. Voor dj’s die het wel legaal aanpakken zijn zulke “collega’s” al heel slechte concurrentie, zij hebben (bijna) geen onkosten en kunnen dus een “betere” prijs maken voor organisatoren dan hun legale tegenhangers.

Misschien hadden ze daar toch maar over moeten denken. Neen, ik vind het niet erg dat wij daar niet gaan moeten draaien, aangezien we er toch zowiezo niet heen gingen. Ik hoop dat de beste mag winnen en dat de bwards een goed feestje worden.

5 Responses to “Waarom de blog-dj verkiezing van Hype Channel geen goed idee is”


  1. “(…) omdat ik denk dat we zowiezo weinig kans maken, want we zijn 2 weken geleden nog op Hype Channel geweest.”: iedereen maakt evenveel kans en dus ook iedereen die al eens in Hype Channel te horen was, zou ik denken?!
    “En we kunnen zowiezo toch niet naar die bwards gaan, of we nu willen of niet.”: Iedereen is van harte welkom, indien u tijd én zin hebt ook ù dus.
    “Het gaat over mensen die muziekblogs afschuimen, daar mp3’s vinden, en daar dan een mixje mee maken.”: Zo had ik het niet meteen verstaan. Ik had het wel verstaan als… mensen die op de hoogte zijn van de nieuwste vinyls, cd’s én legale mp3’s doordat ze oa op zoek gaan naar hot music op het net.
    “Misschien hadden ze daar toch maar over moeten denken.”: Ben ik even blij dat ik het nog niet had bedacht zoals jij het nu schetst…
    “Neen, ik vind het niet erg dat wij daar niet gaan moeten draaien, (…)”: niemand MOET komen draaien, zou anders nogal een helse party worden.
    “(…) aangezien we er toch zowiezo niet heen gingen.”: Spijtig, maar aarzel niet om toch binnen te springen als jullie je nog bedenken…
    “Ik hoop dat de beste mag winnen (…)”: Ik hoop dat uit deze ‘verkiezing’ een aantal leuke nieuwe dj’s opstaan.
    “(…) en dat de bwards een goed feestje worden.”: Volledig mee akkoord!

  2. dirtyjos Says:

    Ik ben niet tegen de bwards, laat dat niet verkeerd verstaan. Ik heb gewoon geen tijd en vervoer om tot daar te geraken.


  3. Tijd kan ik moeilijk regelen… vervoer daarentegen is nooit echt een probleem in een klein landje als België.🙂

  4. jolliéén Says:

    pftt ,, stom rapport😦

  5. Au Pair Says:

    does anyone knows if there is any other information about this subject in other languages?


Geef een reactie

