Seingevers

7 april 2007

Wat een gemelk is dat tegenwoordig over het vinden van seingevers voor koersen? Bij een kermiskoers kan ik dit nog zéér goed begrijpen. Die mensen moeten zich beroepen op hun eigen leden. Maar zo’n grote koers als De Ronde van Vlaanderen, die mogen daar toch geen problemen van maken? Misschien zoeken ze de problemen zelf wel op? Nog nooit heb ik ergens een advertentie – of oproep – gezien waarin men seingevers voor een grotere koers zoeken.

Ze zeggen dat er nog bitter weinig mensen zich geroepen voelen om vrijwillig het risico te nemen zich omver te laten maaien door een aggresieve chauffeur. Oké, als je het zelf zo al gaat stellen, dan zoek je het ook wel. Maar, laten we nu even realistisch zijn, veel mensen zouden vereerd zijn om seingever te zijn tijdens zo een klassieker. Geef die mensen dan nog eens een speciale t-shirt ofzo, en die zijn in de zevende hemel. Zelfs ik zou dan nog proberen mij in te zetten, als Limburger (niks tegen Limburg, het ligt gewoon te ver van het parcours).

Oké, je kan proberen de plaatselijke chiro’s en scouts erbij te betrekken. Oproepen lanceren via clubblaadjes, of mond-aan-mond-reclame. Je kan het even goed op je website zetten, zeggen dat de mensen op een bepaald uur ergens moeten zijn, en dan de posten verdelen ofzo.

Maar je gaat mij onmogelijk wijsmaken dat ze écht geen volk vinden voor die taak.

3 Responses to “Seingevers”

  1. (db) Says:

    Ahum: http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/1.107957 ontkracht jouw gemelk grandioos 😉

    Check BTW de ‘Zweudse verspreuking’ van sportanker Stef.

  2. johan kesteloot Says:

    wij zijn geen pispalen.

    Het lijkt nu met meer dan 7000 signaalgevers op de weg dat wij op zoek zijn naar problemen. DIT IS ABSOLUUT niet waar. Akkoord de grotere wielerwedstrijden, zoals “de Ronde van Vlaanderen”enz… hebben geen signaalgevers tekort, het zijn kleinere wedstrijden waar er moeilijk mensen te vinden zijn. Mensen kennen nog de wielerjaren van Jan janssen, Rik Van Looy, Rik van Steenbergen, Roger De Vlaeminck, vraag hen mening eens over het vroeger en nu? In die tijd waren er zeer weinig auto’s en kwam iedereen met de fiets, nu rijdt iedereen per wagen (bijna iedereen).
    Ik ga niet iedereen aanklagen maar er zijn er toch in percentage een 80 procent die agressief doen. Ik nodig U uit om dit eens voor één dag te doen voor enkele uren.

    johankesteloot@skynet.be

  3. dirtyjos Says:

    Het gaat helemaal niet over ‘te weinig geld’, of ‘te aggresieve bestuurders’, het ging er gewoon om dat ze niemand meer vinden. Dat lijkt me zeer straf. Ik wil er alleen maar op wijzen dat je nergens “wanted adds” vindt voor seingevers.

    En ik verbind er mij bij deze toe om binnen dit en een half jaar een keer zelf seingever geweest te zijn, een verslag zal te vinden zijn op deze weblog.


Geef een reactie

