Over Justice

11 mei 2007

Wanneer gaan de mensen nu eens beseffen dat Justice niet zo geniaal is, in tegenstelling tot de (te) grote hype die rond deze mannen hangt?

11 Responses to “Over Justice”

  1. pieter Says:

    stop the hatin’
    als ge naar justice gaat weet ge da et een vet feestje gaat worden, en iedereen die rondom u op de dansvloer staat gaat daar naar toe met dezelfde gedachte, self fulfilling prophecy noemen ze da
    natuurlijk zijn ze ni zo geniaal op zich, maar de sfeer die er rond hangt maakt ze zo geniaal
    en ge moet toegeven, ze zijn één van de pioniers die met da arrogante draaien zijn begonnen (of het minstens groot gemaakt hebben)

    ik weet nog toen ik ze net ontdekt heb (of eerder: pas ten volle ben beginnen apprecieren), dat moet ongeveer een jaar geleden zijn via het filmpje van hun waters of nazareth release party. Al het showgehalte erond, de gehele ed banger crew het publiek staan ophitsen… twas aftellen tot hun set op pukkelpop en da was voor mij het beste feestje in mijn leven.
    missie geslaagd justice, hype gerechtvaardigd

    of ligt de oorzaak van deze rant ergens anders? misschien zoals Le Sac vs. Pip zingt:
    Thou shalt not stop liking a band just because they’ve become popular

  2. dirtyjos Says:

    Ik haat absoluut geen band omdat ze populair geworden is. Coldplay vind ik nog altijd zéér te pruimen, én ja, ik durf daar eerlijk voor uitkomen.

    Ik wil gewoon zeggen dat ze niet zo heilig zijn als iedereen zegt. En als je een punt duidelijk wil maken moet je het altijd extreem stellen, zo lok je discussie uit. Als je een mild standpunt inneemt, dan heeft iedereen iets van: “bwa, ja” of “misschien”.

    Hun feestjes zijn inderdaad vet, maar ik kan er mij wel aan ergeren dat die hele Ed Banger crew (op Busy P na) eigenlijk niet echt kan draaien. Natuurlijk zit de sfeer geweldig goed, en dat maakt ook heel veel goed, maar als ze nu eens echt konden draaien, stel je voor wat DAT zou geven.

  3. pieter Says:

    tis hoe je genialiteit benaderd
    ik ben geen DJ, ik wil gewoon goeie muziek en sfeer, en da leveren ze netjes af
    jij bekijkt het van een ander oogpunt

    trouwens sebastian en surkin vind ik anders wel goed draaien

  4. Boskabout Says:

    Liever een Ed Banger feestje dan een TD waar een of andere DJ flut-“club”-house perfect zit te mixen. Maar ja, misschien heeft het ook te maken met de mindset van het publiek op die evenementen. Ed Banger feestjes zitten meestal vol met een bende marginalen on a trip to Las Vegas (lang leve stereotypes ;-)) terwijl een TD in Leuven vol zit met een bende hautaine studentjes met een bekrompen geest (again, lang leve stereotypes en vooral de uitzonderingen).

    En in Recyclart waren Justice en Busy P wel goe bezig, de anderen (So Me, Mon Colonel, …) niet (zelfs ik hoorde dat :-)).

    Om het over de genialiteit van Justice te hebben. Ze vernieuwen (al dan opzettelijk hoor, Never Be Alone was zo goed omdat hun sampler een te klein geheugen had IIRC). Hoeveel liedjes ken je met een kinderkoor in? Waters Of Nazareth is dan iets typisch nu-rave/whatever-genre. Let There Be Light ook toppie (ok, de Fistfunk remix eigenlijk). Qua produce-werk vind ik hun genialiteit dus wel meevallen :-).

    DJ’en, sja, heb ik ze nog niet genoeg voor gehoord om er een uitspraak over te (mogen) doen. Toen ze vorig jaar in Recyclart (zijn daar ergens online foto’s van te vinden?) draaiden, had ik toch niets storend gehoord. So Me, Mon Colonel en Kavinsky hadden in hun set wel geregeld een foutje…

  5. 3ddfreak Says:

    Justice is idd ongetwijfeld de grootste naam op het ed banger label maar SebastiAn is zonder twijfel het grootste talent.. Wacht maar af!

    Natuurlijk is hun muziek eigenlijk niet ‘zo’ geniaal maar ze zijn wel de mannen die het genre ‘trash’ op de kaart hebben zetten… Qua DJ-skills blijft Erol Alkan natuurlijk God. 😀

  6. Max Says:

    ik denk dat dirty jos ook wel een justice, ed banger,dag-hype pijp sletje is

    de groete

  7. dirtyjos Says:

    Max, who grabs his ankles for a VIP pass.

    Man, als ge ons nie kunt uistaan, wat doet ge hier dan nog?

  8. Boskabout Says:

    Naaaah, Dirty Jos verdient er nog geld mee, dus technisch gezien is em eigl een “justice, ed banger,dag-hype pijp” hoertje ;-).

    JK

  9. Bossie Says:

    Fuck dirty jos soundsystem = nerds die cool willen doen, maar het nie zijn (look @ their pics)

  10. dirtyjos Says:

    Wij willen helemaal niet cool doen.

  11. Cait Sith Says:

    Damn, een relevante discussie gemist..

    My two cents:
    Ed Banger is overhypt en kunnen bekan niet draaien
    Ed Banger releast geregeld goeie shit
    Ed Banger is hypocriet qua digitale releases (draaien zelf met cd)

    Probleem is in feite: Ed Banger en al wat errond hangt wordt zodanig gefixeerd en gekopieerd dat het fijne er al lang af is.

    True criminals = mp3 blogs + bijhorende laptop-mixtapes met de meest voorspelbare playlists ever to be conceived


Geef een reactie

