Album van het jaar, deel 2

9 december 2007

Blijkbaar zijn de mensen die dit weblog bezoeken niet echt indie-rock-liefhebbers, en eerder elektronisch gericht. Daar zijn wij natuurlijk blij mee, maar doordat de mensen enkel in de keuze “Boys Noize – Oi Oi Oi” hun gading vinden, geeft dit een nogal eenzijdig beeld. Daarom hebben we de drie populairste albums van de vorige poll genomen (Boys Noize, LCD Soundsystem, M.I.A.) en aangevuld met de elektro die dit jaar de vlag zwaaide.

Net als bij de vorige poll moet je stemmen door op de link van het album dat je het beste vond te klikken.

Poll: Beste album van 2007?

Tussenstand:

Er komt nog een derde ronde. Indien u nog aanvullingen aan het lijstje heeft, drop ze in de comments!

5 Responses to “Album van het jaar, deel 2”

  1. TRSHMSTR Says:

    moeilijk, moeilijk…

    maar dan toch maar onze plaatselijke helden gepakt!

  2. boskabout Says:

    Ik vond Most Of The Remixes maar slecht afgewerkt eigenlijk. Sommige tracks mochten wel een beetje beter afgewerkt worden (bvb de outro van Dominator die nogal ferm abrupt is…).

    Ik heb voor Justice gekozen, omdat het wel af is, en een visie heeft en beter klinkt dan dat van Digitalism :-). Ik heb het album van Boys Noize nog niet geluisterd, dus geen mening erover…

    Misschien een aparte poll maken voor Beste Verzamelaar/Compilatie (Switch, Maxx, Most of the Remixes, Solid Sounds, …)?


  3. Ik koos voor daft punk. Omdat het nu eenmaal het beste beat (misgetypt maar toch een mooie vind ik) van wat er in de elektronica te vinden is tegenwoordig.

  4. 3ddfreak Says:

    Justice beter dan Digitalism? Daar ga ik niet helemaal mee akkoord, zeker niet wat de albums betreft. Idealism schat ik toch wel hoger in dan ‘cross’. Live is justice natuurlijk altijd een dik feestje maar deze poll gaat om de albums dus heb ik voor Digitalism gekozen. Compilaties horen niet thuis in deze reeks vind ik. ‘Most of the remixes’ is een selectie en bevat tracks die al enkele jaren oud zijn dus daarvoor stem ik niet. Ook live-albums horen hier niet echt in thuis vind ik. Daarom dus ook geen Daft Punk gekozen hoewel ik dit één van de beste (zoniet het beste) live-album vind dat ik gehoord heb. Fabriclive 33 valt ook onder de noemer live-albums/compilaties. ‘Sound Of Silver’ valt in het niets in vgl met de debutplaat van LCD. From here we go to sublime is nice maar niet sterk genoeg voor plaats 1. “Oi Oi Oi” kent eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als het album van justice. Beiden zijn ijzersterk live maar de albums zelf kun je geen 3x na elkaar beluisteren. Teveel van hetzelfde… Anyway, dit is slechts mijn bescheiden mening. Digitalism ftw! 😀

  5. Dirty Jos Says:

    Nu ja, iedereen zijn eigen mening, maar ik vind het album van Digitalism toch ook wat “teveel van hetzelfde”, maar daarom niet slecht. Momenteel zijn Daft Punk, Justice en Soulwax geplaatst voor de laatste ronde.


Geef een reactie

