M.I.A.

4 januari 2008

MIA

Dat Kala van M.I.A. zeker één van mijn favoriete albums van het afgelopen jaar was, dat staat buiten kijf. En dat Paper Planes mijn absolute favoriete nummer van dat album was, dat is ook een waarheid als een bus. Het nummer is zo prachtig, door de lekkere sampletjes van geweerschoten en een kassa tijdens het refrein: “All I wanna do is … and take your money”. Nu ja, die sampletjes zijn er natuurlijk later opgesmeten door producers Switch (Trevor Loveys en David Taylor). De mensen bij Mad Decent smeten dan ook als een soort easter egg de originele versie op het net. En om eerlijk te zijn, ik vind die ook méér dan te smaken!

M.I.A. – Paper Planes (with original chorus)

3 Responses to “M.I.A.”


  1. dat plaatje moet ik dringend ergens te pakken krijgen lijkt me.


  2. die originele versie is zowaar beter dan de cd-versie…

  3. Ultravid Says:

    Ter volledigheid, de melodie is gesampled van The Clash – Straight To Hell 🙂


Geef een reactie

