AirMail

19 januari 2008

AirMail

Toen Steve Jobs de ultradunne MacBook Air voorstelde, haalde hij een bruine – zogenaamde Manila – enveloppe boven, waaruit hij de laptop haalde. Dit gebaar zorgde voor een stormvloed van reacties, en bij elke berichtgeving omtrent het nieuwste Appletje kwam de gimmick weer aan bod. Ook in de bijbehorende reclame zit het hele “ik ben een computer met anorexia, kijk, ik geraak in een enveloppe”-gedoe verwerkt:

En net zoals bij elk Apple-gadget komen er accessoires op de markt, zo heb ik voor mijn MacBook een soort duikerspak-stoffen-beschermhoes. Ik kan er dus van meespreken dat een beschermhoes écht wel essentieel is, zeker alleen al om het mooie design te bewaren. Nu zijn er een aantal mensen geweest die dachten: “Hmm, laten we nu eens een beschermhoes voor die MacBook Air maken, dat lijkt op zo’n Manila enveloppe.” En zo geschiede: AirMail, de naam is zelfs al geniaal gevonden! Voor de ronde prijs van 20,43 euro kan hij ook van jou zijn, maar dan heb je natuurlijk nog steeds geen computer om er in te stoppen.

Geef een reactie

