Beste blogs

6 mei 2007

Soms vraagt men mij: “Seg Bloekie, jij als blogger, wat zijn nu volgens jou de beste blogs?” Ewel, da’k het zelf eigenlijk niet weet. Ik heb geen link-vakje in mijn zijbalk, ik heb dat anders aangepakt, met het “Interessant Bevonden”-feedje. Er zitten 125 blogs in mijn Google Reader, en als er een interessant of grappig berichtje op een blog komt dat volgens mij door meer mensen gelezen moet worden, dan geef ik dat een sterretje, en dan komt dat dus in die feed terecht.

Fijn is dat Google Reader vanalle statistiekjes bijhoudt over je gedrag als feedlezer. In de laatste maand heb ik 2494 berichten gelezen, waarvan ik er uiteindelijk 369 interessant genoeg vond om te delen met jullie.

Logisch lijkt mij, om de beste blog te kiezen (volgens Bloekie, that is), dat ik kijk welke blogs de meeste sterretjes gekregen hebben tijdens de laatste 30 dagen. Dat zijn, in volgorde: Shellac (21), Michel (21), Pietel (20), Asfaltkonijn (18), Eskimokaka (15) en Eraserhead (15).

Misschien toch ook nog even meegeven hoeveel berichten er in totaal terecht kwamen op de 6 voorgenoemde blogs: Shellac (36), Michel (121), Pietel (105), Asfaltkonijn (34), Eskimokaka (49) en Eraserhead (65).

Dat maakt, relatief gezien, dat de top-3 er zo uitziet:  Shellac (58%), Asfaltkonijn (53%), Eskimokaka (31%).

Dus, eigenlijk, moet ik toch besluiten dat de beste blog van afgelopen maand, niet enkel in pure cijfers, maar ook in relativiteit, die van Shellac is.

3 Responses to “Beste blogs”

  1. ozon Says:

    Hoera, mijn gedichtje is “interessant bevonden”! Wel een fijn systeem eigenlijk, moet ik ook eens bekijken.

  2. WebsterMC Says:

    125 blogs in de feedreader? Ik vind 30 al bijna teveel om op te volgen…


  3. I’ve learn several good stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot attempt you place to create this type of great informative web site.


Plaats een reactie